A kosaras LeBron James és médiacége az  Uninterrupted elindította az “üvegsisak” programot, melyben az átlátszó sisakok fontosságáról beszélnek, sőt egy prototípus is készült.  A program célja nem más, mint a fiatalok meghódítása az amerikai foci sportághoz, mint játékosok és nézők egyaránt.

Mivel az NFL játékosok sisakban játszanak, így az utcán felismerhetetlenek. A projekt célja, hogy a játékosok és a közönség közötti interakció sokkal intenzívebb legyen.

A sisakot Victor Salomon tervezte, aki ahogy elmondta, szerinte ezért is fordulnak el sokan az NFL-től, mert a sisak miatt nem igazán lehetséges az igazi kapcsolat játékos és közönség között.

Az átlátszó sisak szerinte az amerikai foci játékosokat is segíteni fogja, hogy egyre jobban azonosulni tudjanak a játékban betöltött szerepükkel.

Ahogy Andrew Hawkins, volt NFL játékos beszél róla: “sisakban olyanok voltunk, mint a gladiátorok, nem tudta senki a nevünket és nem ismerte az arcunkat”.

Valóban, a mai sport, mint Colin Kaepernik példáján is láthattuk, valós hőstörténeteket kíván, ami akár a közösségi médiában, vagy a közvetlen közönség-játékos kapcsolatokban is sokszor szinte ugyanolyan fontos, mint a sportteljesítmény maga.

Trunk Tamás Dablty / Corporation Z