Jó ideje ismert, hogy a Z generáció tagjai, a “digitális kor” gyermekei (1995-2010 között születettek) sok szempontból másként állnak a mai kor kihívásaihoz, lehetőségeihez, a munkában és a magánéletben is. A WeSpire oldalon szépen összefoglalták több pontban, hogy mit gondol a Z generáció a célokról, jövőről, és munkáról, valamint beszédes statisztikai adatokat is kapunk a témában.

Az első beszédes adat, hogy négy éven belül az amerikai munkaerőpiac 30%-át (!) teszi ki a Z generáció. Jelenleg a legtanultabb, a technikához leginkább értő réteg, melynek a terror elleni háború és a nagy recesszió formálta a világnézetét.

Értelmes mozgatórugók motiválják őket

Az első generáció, amelynek fontosabb a purpose, mint a pénz. A “Változás generációjának” is hívják, mert az a szenvedély és vágy hajtja őket, hogy munkájukkal változást érjenek el. Tudnak és szeretnek “nagyokat álmodni” és a “meg tudjuk változtatni a világot” hozzáállás jellemző rájuk. Még nagyobb elvárásaik vannak, mint a millenialoknak (Y generáció).

A Z generáció 75%-a hiszi, hogy a munkának nagyobb jelentősége kellene, hogy legyen, mint csupán a kenyérkereset.

Értékelik és szeretik az önálló munkát
71% hisz abban az elvben, hogyha “azt akarod, hogy valami jól legyen megcsinálva, csináld meg magad”. 69%-uk jobban örül, ha saját munkaterülete lehet, mintha osztoznia kell valaki mással. Önállóan akarják irányítani a saját projektjeiket, így a képességeik és a tehetségük jobban kitűnhet.

Aggódnak, ha együtt kell dolgozniuk a boomerekkel és az X generációval. 92%-a aggódik a generációk közötti technikai szakadék miatt, kényelmetlenül érzik magukat a többi generáció kommunikációs képességei miatt, úgy mint email írása vagy egy hanghívás kezelése. Napi kapcsolattartást akarnak a főnökükkel és azt gondolják, hogy valami rosszat tettek, ha ez elmarad.

Fontos az értékrend
A munkában szeretik látni, hogy, amit tesznek, az széles társadalmi rétegekre fejti ki hatását, a sajátjukkal megegyező értékrendet képviselő munkahelyet keresnek.Nagyon fontosnak tartják, hogy büszkék legyenek a vállalatra, ahol dolgoznak, elolvassák a cég küldetés-nyilatkozatát, a társadalmi célokra épülő kultúrát és az értékek állhatatos képviseletét várják el. A generáció több mint a fele kifejezi a vágyát a szolgálat-orientált munka iránt (közösségi munka, non profit szervezetek). Érdeklődnek a találmányok és a szociális vállalkozások iránt, lehetőséget látnak benne a célzott társadalmi szerepvállalásra.

A nyílt párbeszéd hívei
A támogató munkakörnyezet kétszer fontosabb számukra, mint a magasabb fizetés. Nyílt párbeszédet várnak el a vezetőség részéről az üzleti stratégiákról és döntésekről, beleértve a rossz híreket is. Elvárják, hogy figyelembe vegyék a véleményüket és hogy lehetőségük legyen vezető pozícióba kerülni. Pozitív, céltudatos és jelentős szerepet akarnak játszani, de a vezető tisztelete is különösen fontos számukra!

A hitelesség megszállottai
Ők a “no-photoshop” generáció: valódi fotókat, valódi embereket akarnak látni, nemet mondanak a “túlpolírozott” fényképekre. Mindent alaposan megvizsgálnak, amit mondasz vagy teszel, hogy igaz-e vagy nem. Ehhez az is hozzátartozik, hogy aktívan a nyilvánosság elé tárják a vállalati kultúra sötét, visszataszító oldalát is.

Az eddigi legvállalkozóbb generáció
Ennek a korosztálynak 72%-a szeretne vállalkozást indítani, szívesen tanulnak új dolgokat online, hisznek abban, hogy vállalkozásuk szociális problémákra is megoldás lehet.

Elfogadják a különbözőséget, hisznek az egyenlőségben
Nem csak értékelik a különbözőséget, különbözőek is. Teljesen máshogy definiálják a kulturális identitást, mint felmenőik, 45%-uk nem a kaukázusi rasszból kerül ki. 60%-uk olyan brandet támogat, amely kiáll azok mellett az ügyek mellett, amikben hisznek, úgy mint emberi jogok, faji és szexuális orientáció.

Az egyenlőség és a környezet kiemelkedően fontos ügyek számukra. 72%-a hiszi, hogy a faji egyenlőség a legfontosabb ügy napjainkban.

Kritikus pont az egészség
A mentális egészség és az elhízás a kritikus pont az egészségüket illetően, kétharmaduk aggódik az egészsége és a jóléte miatt. Minden idők legnagyobb mentális egészségkrízisének csúcsán, kimagasló depressziós és öngyilkossági mutatókkal rendelkezik ez a réteg, nagyon magas köztük az ADHD-sok aránya és 47%-uk várhatóan elhízik.


Ha nekik üzensz, legyél gyors és tömör és videókban üzenj
A médiumok, akik el szeretnék érni őket, jó ha tudják, hogy max. 8 másodpercük van, hogy megragadják a figyelmüket, 5 képernyőt használnak egyszerre és 4D-ben gondolkodnak. Youtube-ot használ szinte mindegyikük és 50%-uk állítja, hogy nem tud élni nélküle, így fedeznek fel mindent, így tanulnak, szocializálódnak és így tartják a kapcsolatot is. Ha nekik üzensz, használj képeket, videókat, fogalmazz tömören, mesélj hiteles és lenyűgöző történeteket. Tisztázd a videó tartalmadban, hogy a cégednek van egy nemesebb célja is, ami hajtja, a profiton túl.

CorporationZ
Forrás: WeSpire
Fotók: pexels.com