PewDiePie elérte a 100 millió feliratkozót, ennek alkalmából nézzük csak, hogy jutott el idáig !

A történet a csatorna mögött. PewDiePie, első privát kreátorként érte el a 100 millió feliratkozót a videómegosztó platformon. Csak a hatás kedvéért hozzátenném, hogy ez a feliratkozó szám több, mint szerény hazánk, Magyarország lakosságának tízszerese (2017-es hivatalos adat). Ennek örömére összefoglaltuk a csatorna történetét és PewDiePie felkapaszkodását egy cikkben.

Az elmúlt év a Youtube-on Felix Kjelberg  kisebb háborújáról szólt a T-Series, indiai csatornával. Hiszen Pewds évekig uralta a Youtube-ot (feliratkozók szempontjából), de 2018-ban óriási veszélybe került vezető szerepe, mert az ázsiai cég videócsatornája, egy idáig sosem látott növekedést produkált.

A T-Series egy indiai, pontosabban bollywood-i, lemezkiadó. A növekedésük oka egyszerű, jókor voltak és vannak jó helyen. India gyorsan fejlődik és az elmúlt években megsokszorozódott az internetfelhasználók száma. 10 évvel ezelőtt a lakosságuk alig több mint 5 százaléka használta a worldwideweb-et.

A T-Series pedig jókor tudott lecsapni egy növekedő piacra, csatornájukon csak indiai zenét találunk, de a célközönség az ő területükön óriási és csak tovább nő, hiszen még India nagy részein mindig nicsen internetelérés.

A PewDiePie és a T-Series

A svéd youtuber ezt a versenyhelyzetet jól használta ki, egy internet “movement”-et, szinte “háborút” indított a növekvő csatorna ellen. Ez egy új lendületet is adott a csatornájának, a kattintás- és feliratkozószámok az egekbe lőttek. Eredetileg már 2018 őszére jósolták, PewDiePie trónfosztását, de Kjelberg csatornája a mozgalomnak köszönhetően kihúzta teljesen idén áprilisig, ameddig teljesen átvette a vezetést a T-Series.

Bár a movement még tovább kitartott, Pewds április végén egy külön videóban nyilatkozott arról, hogy végetvet hivatalosan a mozgalomnak, mert előhozta az internet árnyoldalait is és szörnyű dolgokba keveredett bele az “Iratkozz fel PewDiePie-ra!” meme.

Többek között a christchurch-i merénylő mondta ki videófelvételén ezt a mondatot, mielőtt végrehajtott egy tragikus tömeggyilkosságot. Így egy hihetetlen pozitív, összekovácsoló történetet (közösen felvonulásokat szerveztek emberek, és a való életben is összefogtak a svéd Youtube királyért) egy tragikus eset  beárnyékolta, sőt később továbbiak is.

Mégis hogyan lett Felix Kjelberg-ből egy pozitív, sokak számára az álmaira motiváló személyiség, Pewdiepie?

Pewdiepie, polgári nevén Felix egy átlagos 29 éves svéd származású srác, akinek gyökeresen megváltozott az élete, amikor videókat kezdett publikálni a Youtube-ra.

Persze a siker nem egyből jött, az áttörés időpontját 2011. februárjára lehet saccolni, amikor elérte a 2500 feliratkozót. Onnan már csak felfelé ívelt a karrierje, ugyanis egy évvel rá, pontosabban 2012. júliusában már az 1.000.000 feliratkozóját ünnepelte.

Pewdiepie 2016-ban azt mondta, hogyha eléri az 50.000.000 feliratkozót, akkor törli csatornáját. Ezt a mérföldkövet 2016-ban sikerült is elérnie, természetesen csatornatörlésre nem került sor.

Meghatározó tartalmak

Melyek voltak a meghatározó videók a csatorna életében, amelyek kiugró nézettségeket generáltak?

DRAW MY LIFE – Pewdiepie | 34 millió megtekintés. Publikálva: 2013. január 31.

FUNNY GAMING MONTAGE – Pewdiepie | 25 Millió megtekintés. Publikálva: 2013. február 3.
Ilyenkor a videóit “csak” pár millióan nézték meg általában, szóval ezek nagyon sok megtekintésnek számítottak akkoriban.

Viszont igazán sok megtekintést a dalai hoztak a csatornáján: a Jabba the Hutt (Pewdiepie Song) by Schmoyoho | 64 millió megtekintés. Publikálva: 2013. szeptember 14.

Bitch lasagna | 212 millió megtekintés. Publikálva: 2018. október 5.


Congratulations | 137 millió megtekintés. Publikálva: 2019. március 31.

Pewdiepie, trunk tomi, dablty, youtube

Miért sikerült neki mindez? Úgy gondolom, hogy Pewdiepie jókor volt jó helyen. Amikor elkezdte, nem sokan tevékenykedtek a platformon, így könnyű (legalábbis könnyebb) volt kitűnnie a tömegből.

4000 videó

Hogyha egy másik indokot kellene mondanom, az az lenne, hogy baromira sokszínű a csatornája, itt mindent megtalálsz. Bár annyira nem is meglepő, hogy ennyire színes a paletta, hiszen közel 4000 videót publikált a Youtube-ra.

Ha ezek mind egy adott témára alapulnának, akkor már rég megunta volna mindenki a videóit.

Kikkel működött közre útja során? Nagyon sokat kutakodtam, de sajnos az összes fizetett promócióját és kollabját más videósokkal, nem találtam meg. A karrierje elején kevesebb és kisebb cégekkel működött együtt, mint például: 2013-ban a Hundle Bundle-al, az Ibb & Obb-al és a Divekick-el.

2019-ben még közreműködött a NordVPN-el két videó erejéig, az Origin PC-vel egy videó erejéig, és a PUBG MOBILE-al egy stream keretein belül.

A csatornája partnereként van nyilvántartva az Elgato és a DoubleMoose Games, valamint a Clutch Chairz, ahol a saját mintás székeit lehet megvásárolni. A videóiban legtöbbször CinnamonToastKen és Cryaotic szerepelt.

Mi a tanulság? Neki sem egyből jött a siker, konkrétan egy éven keresztül gyártotta a tartalmait egy nagyon szűk körnek. De nem is hinném, hogy ez érdekelte volna őt, mivel ezt saját maga szórakoztatása érdekében kezdte el nem azért, hogy híres legyen.

Ti se kezdjetek csak azért bele valamibe, mert az trendi vagy bármi más. Csak akkor csináljatok valamit, ha azt tényleg akarjátok és élvezitek. Valamint a kemény munka előbb-utóbb kifizetődik. Szóval, ha nem jön egyből a siker, ne búslakodjatok. Ha jól csináljátok, úgyis rád fognak találni azok az emberek, akiket érdekli az, amit te képviselsz.

Cikkemet egy igazán boldog hírrel zárom: Pewdiepie megházasodott. És ez nem is olyan régen történt, 2019. augusztus 19-én esküdtek meg barátnőjével, Marziaval, akivel nyolc éve voltak együtt. Innen szeretnék nekik gratulálni, és sok boldogságot kívánni.

Szolnoki Márió / Corporation Z

Kép: Youtube