A sneaker világ mindig is közel állt a zenei világhoz, ráadásul magyar cégként szívesen támogatunk tehetséges előadókat, tehát kicsit misszió is volt ebbe az irányba mozdulni – fejtette ki Vinkó Ági, a Playersroom marketing vezetője a portálunknak adott interjúban.

Te magad is eléggé innovátor vagy, és az influencer és marketinges közti határokat simán leromboltad, hiszen marketingvezetőként eljöttél videóimba, személy szerint is közelebb léptél az emberekhez. Ez tudatos volt, vagy te ilyen személyiség vagy eredetileg is ?

Nem mondanám, hogy influencer vagyok és nincsenek is ilyen törekvéseim, de tény, hogy nagyon érdekel a marketingnek ez az ágazata, ezért szívesen kipróbálom megfigyelés céljából, hogy milyen a másik oldalon lenni, szerintem ebből is sok tapasztalatot és ötletet lehet meríteni. Azonban amikor visszanézem magam a közös videóinkban, mindig megállapítom, hogy nem nekem való a szereplés :).

A cégetek a szponzorációival vagy co-brandingjeivel eléggé megváltoztatta a retail-chainek szokásait. Előadók régebben inkább márkákkal mint bolthálózatokkal szerződtek. Ebben látod a jövőt?

A sneaker világ mindig is közel állt a zenei világhoz, ráadásul magyar cégként szívesen támogatunk tehetséges előadókat, tehát kicsit misszió is volt ebbe az irányba mozdulni. Az a tapasztalatom, hogy az előadók is szívesen működnek együtt, mert nincsenek annyira határok közé szorítva, miért ne viselhetne Giajjeno a klipjeiben adidas-t is és Filát is, ha mindkettőt szereti? Visszatérve a kérdésre, nagyon is látok ebben jövőt.

Vinkó Ági és Trunk Tomi Dablty, kép forrása: Playersroom

Kevesen tudják, de a Playersroom márka alapítója, Gém Zoltán óriási sneakerszakértő és már 30 éve létezik ez a márka. Mi volt a Playersroom a kezdetekkor és mik a célok most?

A Playersroom brand nincs még 30 éves, de a maga a cég igen, ami szerintem hatalmas dolog. Zoli szó szerint egy kézitáskányi sportcipővel kezdte el a céget, ami most már, több mint 400 embernek ad munkát. A közeljövő egyértelműen a saját brandünk, a Dorko továbbfejlesztéséről és építéséről szól.

Az elmúlt évek során a Playersroom óriási változáson ment keresztül. A releváns új generációs hazai zenészek nagy százaléka exkluzívan veletek dolgozik össze, elindult egy nagy örömömre közös Youtube sorozatunk több százezres nézettséget produkálva, egy sportruházati boltból egy streetwear és fashion store lett. Innovátorok vagytok. Nagyon kevesen mernek ekkora sikerű vállalatoknál egy teljes víziót újitani. Mikor éreztétek úgy, hogy itt az idő változásokra?

Nagyon jó ezt hallani, főleg tőled :).  A sneaker 5-6 éve lett óriási divat mainstream szinten és azóta töretlenül ível, tehát a sportcipő egyértelműen az utcai öltözet része lett, ez korábban azért nem volt így. A Playersroom és a cég egyik legnagyobb erénye, hogy nagyon gyorsan reagál a piac változásaira. Ez a „sneaker láz” hatással volt a választékunk kialakítására, az üzleteink kinézetére és a marketingkommunikációra is. Szerencsére nagyon sok mindenben szabad kezet kaptam és volt lehetőségem új eszközökhöz nyúlni, illetve szívesen kikérem mások véleményét is, például a Tiédet, amikor elkezdtük a Youtube csatornán a Sneakertalk sorozatunkat. Tehát maga a változás folyamatos, most is rengeteg ötletem van, hogy miket lehetne még csinálni.

Hölgyként irányítod ennek az általad is „férfiak által dominált” sneaker és streetwear hálózat működését és aktivitásait.  Kedvenc márkáid, sneakereid, hölgy influencereid ?

Mielőtt a céghez kerültem is érdekelt a divat, és ahogy egyre többet tudtam meg a sneakerek világáról, a márkákról, a kultúráról, annál inkább a hatása alá kerültem; a személyes öltözködésem is teljesen átalakult. Nem tudok kedvenc márkát megnevezni, mindig van 1-1 aktuális modell, amiért teljesen odáig vagyok. Kedvenc influencerem, egyértelműen Vashtie Kola. Nem vagyok rajongó típus, de mindent imádok, ami vele kapcsolatos.

Megalapítottad a Nő, Erő, Jövő movementet. Amit a Dorko márka „visz”. Mi az, amit hölgyek hozzá tudnak adni egy munkahelyen egy márka működéséhez?

Az ötlet 2,5 éve jött, egy brainstorming alatt, nőnaphoz közeledve. A szlogen szerintem mindent átad, amiben hiszek, azaz női erő, összefogás, önbizalom, sokszínűség, „sisterhood”. Összefogtunk a Női Érdekvédelmi Szervezettel és a NANE Alapítvánnyal is, tehát a pólók bevételéből ők is részesülnek, és szerencsére a kampány nagy siker lett. Hiszem, hogy egy márka, de egy egész céges szemlélet, sőt ország vezetéséhez is kell a női szemszög, férfiak és nők sok dolgot másképp közelítenek meg, ezért hiszem, hogy jó, ha van egyensúly a nemek között egy szervezetben és csapatban.

Nem tudom, nyilvános-e, de ha jól tudom, szerződtette a Playersroom Lmen Pralát. Tudsz-e kiszivárogtatni valami érdekességet az együttműködéssel kapcsolatban?

Metzker Viki, BSW, AK26 és Dablty-hez csatlakozik Lmen Prala is Playersroomos arcként. Nagyon várom az együttműködést, mert szerintem mindketten elég kreatívak vagyunk. Sok konkrétumot egyelőre nem szeretnék megosztani, de a SneakerTalk videók komment szekciójában elég nagy várakozás övezi, hogy ő is szerepeljen…

Mennyire fontos szerintetek közösségekre építeni? 

Fontos, hiszen egy szorosabb kapcsolatot, akár hosszú távon is meg tudunk alapozni a vevőinkkel. Tényleg kíváncsiak vagyunk a véleményekre is, ha ezekre tudunk reagálni, akkor még hitelesebb brand lehetünk. 

Mit várhatunk a jövőben a Playersroomtól? Miben rejlenek a következő nagy projektek?

Folytatjuk az üzleteink fejlesztését, lesznek izgalmas üzleteseményeink, videós projektjeink, kollaborációink, valamint környezettudatos megoldásokon is dolgozunk, hogy cégként törekedjünk a környezet megóvásáért is.

Trunk Tomi Dablty / CorporationZ