A Los Angeles Lakers LeBron James vezetésével vasárnap éjjel negyedszer is nyert a Miami Heat ellen az NBA döntőben, megszerezve az észak-amerikai kosárlabdaliga bajnoki címét.
A Nike nem pazarolta az időt, másodpercekkel később már új spottal ünnepelte a győztes klubot, Los Angeles városát és két szponzorált játékosát, LeBron James-t and Anthony Davis-t.
A spot a “Los Angelest nem lehet megállítani” többjelentésű címet kapta. Az egy perc hosszúságú filmben a narrátor a “nyertünk” és “vesztettünk” kifejezéseket ismételgeti és nyomatékosítja a szezon emlékezetes pillanatait.
A spot emlékképei végig suhannak a Lakers felemelő győzelmein és vereségein, emellett felidézik a torokszorító veszteségeket is, amelyek az amerikai nemzettel együtt a játékosokat is megkínozták ebben a szezonban: a Covid-19 vírus pusztítását, a faji atrocitásokat és a legendás kosaras, Kobe Bryant és lánya, Gianna halálát.
Ebben a zűrzavaros világban ez a bajnoki győzelem igazán különleges és egyedi, ahogy a narrátor a zárómondatban összefoglalja: “Mivel oly sokat vesztettünk, a győzelmünk annál többet ér”.
A Los Angeles Lakers Miami Heat elleni győzelmével 17. alkalommal lett bajnok a ligában, 2010 után győzött ismét. A döntő MVP-je a hat mérkőzésen 29.8 pontot átlagoló LeBron James lett. Ő az első, aki három különböző franchise-zal is a döntő legértékesebb játékosa lett és harmadik klubjával is bajnoki gyűrűt tudott nyerni. James ezzel negyedszer lett a nagydöntő legértékesebb játékosa, ennél többször csak Michael Jordan nyerte el ezt az elismerést.
Trunk Tamás / Dablty
Online szerkesztés: Bíró Mátyás
Forrás: footwearnews.com, Youtube, nso.hu
Fotó: Getty Images, Youtube