Egy vízcseppből is lehet szivárvány. Ez Virgil Abloh inspiráló mottója a limitált darabszámban kiadott üvegpalackozású Evian vízhez. Az Evian évek óta nem indul a L’eauscar-on, az ásványvizek megmérettetésén. Ez már kevés, hagyományos és mainstream, a tradícionális gyökerekkel rendelkező igazi luxusmárkának.

A mottó zseniális. A limitált darabszám a környezetvédelemmel indokolható.  Virgilt gondolata a palack mögött: ne csak vizet lássunk, hanem a lehetőségeket és az inspirációt mindenkinek. Erről beszél a Vetements ruhamárka is a csillagászati árú limitált ruhadarabjai kapcsán, amiről a könyvemben is írtam. Egy kicsit jobban kommunikálva az inspiráló gondolatot a történetet, még ennél is sokkal nagyobb hullámokat csaphatott volna az az Evian és Virgil együttműködése, Mint korábban a DHL-nél. Ott a divatkollekciójuk csak a jéghegy csúcsa volt. A DHL a színfalak mögött az online irányba eltolódott divatvilág logisztikai agya és fő beszállítója címre pályázott.

 Egy márka, aki már nem – csak – díjakat akar nyerni a fogyasztók meggyőzésére, hanem új utakat keres.

Virgil Abloh.  Az Off-White alapítója, márkáját annak a semleges, átmeneti színfoltnak véli, amely a fekete és a fehér között található. Off-White. Az átmenet, a sáv. A divat világában ebből a high fashion és a streetwear közötti világra asszociálhatunk, amiben Virgil márkája mozog. De most másról van szó. Összedolgozott az Evian ásványvíz márkával és a nagy felhajtást generáló összedolgozás ára a másodlagos, tehát viszonteladási piacon több ezer, akát tízezer forintos árketógóriába is felnyúlhat. Na, de ez most őrült vagy zseniális volt? Nem akartam előítéletekkel élni, így megszereztem és kipróbáltam nektek a Virgil Abloh x Evian vízet. Sokáig játszottam a gondolattal, mikor bontsam ki, kivel, jól behűtve és elegáns körülmények között, vagy esetleg videózzak közben. Kiváncsi voltam. Megértettem az üveg üzenetét és átéreztem. Közben pár gondolat eszembe jutott.

 

Virgil Abloh az Off-White márka alapítója, jelenleg a Luis Vuitton világhírű divatház kreatív igazgatója, az elmúlt évek legnagyobb úttörője a textilpiacon. Kevesen tudják, hogy már sokkkal korábban nagyra értékelt kreatív munkái is voltak. 2011-ben, Kanye West és Jay-Z legendás “Watch The Throne” című albuma munkálatainál ő töltötte be a kreatív igazgató szerepét és már 2012-ben megalapította az első saját márkáját, a “Pyrex Vision”-t, kisebb nagyobb sikerrel. Egy igazi ikonná vált a mai fiatalok szemében, sőt inkább rocksztárrá.

Hogy a határok átjárhatóak, a  divatvilágon kívül ezt először talán az Ikea ismerte fel

Virgil Abloh-val 2017-ben bejelentettek két évvel későbbre egy közös lakberendezés kolleckiót (a megjelenések jelenleg is folyamatban vannak). Ez sok mindenkinek felnyitotta a szemét, non-fashion márkák kisebb belépőket tettek kisebb-nagyobb kifutókon, de nagy meglepetés volt az Evian víz csatlakozása ehhez a témához. Nem, de amikor ezt elolvastam, az első gondolat, ami eszembe jutott, az a mérhetetlen “lineáris” konzervativitás volt. Kijelenthető, hogy az Evian mostanáig csak az exkluzívitásra és inkább a konzervatív értékekre építette a márkáját. És most gy látszik, most egy hasonló hajtűkanyarhoz értek, mint pár évvel ezelőtt a Mercedes. Új célcsoport, új értékek, új módok, és egy emocionális tanítás nekünk az exkluzivitás fenntartásáért. Így a fenntartható dizájninnováció projetük keretében tervezték Virgil-lel ezt az újratölthető üvegpalackot.

A hiphop divat világa nem teljesen ismeretlen az ásványvízeknek

A FIJI (szintén egy túlárazott ásványvíz) például nagyon sok rapszám szövegében feltűnik nagy dizájnermárkák mellett. Csak sajnos amennyire izgalmasan kezdődött Virgil és az Evian közös története, annyira gyorsan vált unalmassá. Mert az egészből csak egy limitált számú vizespalack lett, ami egyrészt megfogott sokunkat, de nem mondanám, hogy igazán meg tudott minket tartani. Felfigyeltünk, de utána kicsit leeresztettünk, hiszen valljuk be, ez csak egy speciális vízcsomagolás.

Na de milyen is kipróbálni a vizet? Kicsit felemelő, kicsit fiatalos, kicsit elgondolkodtató. Hogy ezért miért fizettem ennyit? Mert  el akarom hinni, és örülök, hogy valaki kimondja, Egy vízcseppből is lehet szivárvány.

https://www.lagrandeepicerie.com/en/evian-limited-edition-bottle-%E2%80%9Crainbow-inside%E2%80%9D-in-light-blue–50-cl/200049935000.html

Trunk Tamás Dablty /Corporation Z