Virgil sokunk példaképe. Nemcsak ruhakollekciói, és az idézőjelbe tett irónikus üzenetei miatt szeretjük. Bár eredetileg építész, de újradefiniált fogalmakat a divatban, és kimondta, hogy a streetwear maga az új kor domináns művészeti irányzata. Júniusban nyílt meg és szeptember közepéig látható a chicagói Kortárs Művészeti Múzeumban a dizájnerguru tárlata. 

A kiállítás az ismert dizájner és előadóművész, az Off-White brand atyjának elmúlt húsz évét felölelő munkásságát mutatja be, amit a zene, a divat és a bútor tervezés területén ért el. Elsősorban arra összpontosítanak, hogy a művész hogyan definiálta újra a divatot, a művészetet és a dizájnt. 

A The Hollywood Reporter beszámolója szerint Virgil számára a ”Figures of Speech” egy olyan művészeti tárlat, aminek gyökerei a reklámiparban és képtervezésben vannak. – Amikor egy ötlet bármilyen felületen formát ölt – legyen az egy nyomtatott fotó, vagy egy reklámfelület – valósággá válik mindez. Ez a kiállítás azt demonstrálja, hogy hogyan küzdök meg mindezek megvalósításáért, hogyan próbálok egyedi és személyes megoldásokat kitalálni. Ez a 20 éves utazás arra világít rá például, hogy hogyan keresem folyamatosan a megoldásokat arra, hogy fogyasztóból előállítóvá alakuljak át, hogyan navigálok a “turista és purista” létállapotok, a szó szerinti és az átvitt értelmezések között  – fogalmazott korunk divat világának egyik legmenőbb dizájnere.

Michel Darling, a tárlat vezető kurátora Virgil tevékenységéről azt mondta, hogy mindig megpróbál minket elgondolkodtatni ezekről a kifejezésekről és szavakról azáltal, hogy idézetekbe helyezi őket. Az ő divat termékei nagyon sok szimbólumot tartalmaznak, így a ruháit viselő emberek a világban ezáltal párbeszédet tudnak kezdeményezni másokkal. A kurátor szerint Virgil gondolkodását, munkamódszerét, ahogyan újragondolja ezeket a cipőket, nagyon jól példázzák a tárlaton látható Nike együttműködésben készült prototípusok, amelyeket a sneakerkeadek csak itt láthatnak egyben, mivel sosem kerültek gyártásra. 

Az, hogy Virgil Abloh szinte pop kulturális ikonná vált, sokban hozzájárult barátsága és kreatív vezetői munkája Kanye Westtel, a kísérleti jellegű Pyrex Vision divatmárka, vagy éppen úttörő megközelítése abban, hogy miképpen lehet leghatékonyabban használni a közösségi média megoldásait a luxus divatmárkák népszerűsítésében.  

Üstökös-szerű felemelkedése a divatvilág tetejére a Nike és a saját Off-White márka együttműködésének köszönhető igazán, ami 2018-ban ugródeszkaként szolgált  a Louis Vuitton művészeti vezetői felkéréséhez is. 

Forrás: www.hollywoodreporter.com
Corporation Z