Willy Iffland. 167 ezer instagram követővel Németország egyik legfelkapottabb, de egész biztosan a leghitelesebb streetwear influencere.

– Mindig mosolyogsz, és igen, aki ismer téged, az tudja, hogy tényleg “nem játszod meg” magad, nem szálltál el és valódi  szenvedély fűz a sneaker cipőkhöz és a divatvilághoz. Nehéz ebben a gyorsan változó világban önmagadnak maradni?

– Igen, nehéz. Sokan mindent megtesznek a figyelem fenntartása érdekében és megjátszák magukat. Számomra ez nem logikus és egyáltalán nem érthető. Együtt tudok élni azzal, ha a képeim rosszul sikerülnek, és nem kapnak sok like-ot. Így jártam. Jelenleg sokkal kevesebb hype-olt cuccot hordok, mint 2 évvel ezelőtt.

– Valódi “love brand”-dé, nagyra becsült és szeretett márkává váltál. Volt valamilyen terved? Van még időd ebben a hype-olt időszakban saját magad kezelni a sajtóval, rajongókkal és partnerekkel való kapcsolatot?

– Soha nem volt tervem, őszintén szólva egyszerűen az volt  a szándékom, hogy valamit nyújtani tudjak az emberek számára, inspiráljam őket, és természetesen meg is hallgassam őket. Szerintem nagyon jól sikerült megteremtenem ezt az egyensúlyt. Habár most már a menedzsmentem is segít, de CSAK a felkéréseket kezeli, a közösségi csatornáimhoz nincsen hozzáférése. Azt MINDIG én kezelem 🙂

– Emlékszel-e arra, ki vagy mi volt az első termék, partnercég vagy márka, mellyel együtt dolgoztál? Különleges és megható érzés volt-e, vagy olyan egyértelműen alakult ki, hogy nem volt benne semmi meglepetés?

– Igen, ez akkoriban király volt, először végeztem valódi munkát az Axe-nak, és kaptam egy doboz Axe terméket, és tényleg,  z olyan VÁÓÓÓÓÓ érzés volt. Soha többé nem vásárolok dezodort :D. Viccet félretéve, először kapni pénzt olyan munkáért, amire inkább hobbiként és szenvedélyként tekint az ember, valóban nagyszerű érzés, és annak a megerősítése, hogy láthatóan valamit jól csinálsz az életben.

– Már gyerekkorodban is szeretted a cipőket és a különleges márkákat, a divatot? Milyen környezetben nőttél fel, milyen volt az életed? Mi ösztönzött arra, hogy ebbe az irányba indulj el? (Természetesen csak annyit mesélj, ami ránk is tartozik.)

– Van egy bátyám, aki kosárlabdázott, és így én is nagyon korán kapcsolatba kerültem a cipők, a ruhák és a városi zene szubkultúrájával, tehát igen, a bátyámnak nagy szerepe volt abban, hogy ma azt viselem, amit, míg a bátyám inkább visszatért az alapdarabokhoz divat terén. Már 13 éves koromban megszereztem az első Jordan cipőmet, és nagyon büszke voltam rá 😀

– Együtt dolgozol például az Amazonnal, a Lidl-lel. Mi a véleményed arról, hogy egyre több multinacionális vállalat más üzleti területektől belép a hype-pal körülölt  divatiparba, és a szegmens erejét használja?

– Szerintem ez nagyszerű. A hozzám hasonló emberek hitelesen tudják megtestesíteni a hagyományos szegmensek márkáinak üzeneteit, akik így új célcsoportokhoz is elérhetnek. A fashion átlépett a saját határain, érzékennyé tett cégeket és valóban ezért érdemes megfontolni a közösségi hálókon való megjelenések új formáját.

– Amikor először küldtem neked a kérdéseket, még nem tudtam, hogy egy tartalom- és médiaügynökséget indítottál a partnereiddel. A korábban megírt kérdéseim között szerepelt az is, hogy merre tartasz, mik a jövőbeli elképzeléseid. Ezzel a hírrel, hogy saját ügynökséged lesz,  részben megleptél, de tulajdonképpen nem is. Nagyon alaposan ismered a “brand business-t”, nagy tehetséged van a történetmeséléshez a digitális világban, és ez megköveteli a “hitelességet”. Nincs is ennél jobb kiindulási pont egy tartalom- és médiaügynökség indításához. Hogyan alapítottad a Pitch This-t?

– Először is köszönöm a kedves szavakat, az ügynökség ötlete már régóta megvolt, mindig is tudtam, hogy nem csak fényképek feltöltésével akarok pénzt keresni egész hátralevő életemben. Többet akartam csinálni, több felelősséget vállalni, és így jött az ügynökség ötlete. Egy jó, összeszokott ​​csapat vagyunk és tudjuk, mit kell tennünk. Kíváncsi vagyok, mi vár még ránk, ha rögös út vár ránk, mi arra is készen állunk 🙂

– A valódi érzelmek márkanagykövetek. Ez olvasható a Pitch This weboldalán. Mit jelent ez számodra ebben a digitális történetekkel teli világban?

– Ahogy már mondtam, a lényeg a hitelesség. Sok hamisítvány készül, vagy nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. A mi megközelítésünk az, hogy a kommunikációt  a lehető leghitelesebbé tegyük, természetesen ügyelve arra, ne veszítsük el teljesen a reklám jellegét.

– Az Audinak dolgozol … Miben látod a legnagyobb kihívást, esélyt a márkaépítés és a kommunikáció terén a nagyobb márkáknál, az ügyfeleidnél?

– A nagyvállalatok reakcióképessége egy fontos pont, a reakcióidők nagyon hosszúak. Ha ezt optimalizálni tudjuk, a márkák spontán módon és gyorsabban cselekedhetnek, ami a hasznukra válik. De ehhez bizonyos mértékű bizalmi kapcsolatot kell teremteni, ami egy olyan feladat, amit mi is a zászlónkra tűztünk.

Trunk Tamás / Corporation Z