Travis Scott kreatív megoldásai sohasem kiszámíthatók vagy megjósolhatók. Eső albumát, a Rodeo-t például CD-n nem is akarta megjelentetni, holott 2015-ben még bőven az volt a standard formátum.


„USB-re akartam tenni az albumomat és akcióhősökkel árusítani “– mondta el az Adweek-nek – „de akkor még ezt nem igazán értette senki.”

Mivel akkoriban még nem volt ekkora neve a szakmában, Scott-nak nem sikerült keresztülvinnie, hogy a Rodeo thumb drive-on jelenjen meg, de megvalósította azt az elképzelését, hogy saját alakos akcióhős figuráival együtt árusítja.

És ezzel a húzással felhívta magára a figyelmét és kivívta a tiszteletét a legendás hip-hop előadónak, Nas-nek, aki így nyilatkozott erről: Azt gondoltam: „Francba, bárcsak az én ötletem lett volna” – árulta el Scottnak egy 2019-es Playboy beszélgetés kapcsán, majd így folytatta: aztán meghallottam a zenédet és azt gondoltam, „ezé a srácé a jövő”.

A Rodeo piacra dobásának eredeti ötletére és az azóta megvalósított többi kreatív mesterfogására briliáns marketing stratégiaként tekint a szakma, de az Adweek magazin Creator Visionary of the Year cím idei nyertese valószínűleg elzárkózna ezektől a jelzőktől.


„Nem szeretem a „branding” és a „marketing” kifejezéseket – jelentette ki nyíltan a Grammy-jelölt rapper, producer és lemezkiadó-alapító. „Ez engem sosem érdekelt igazán. Ebben a kontextusban én inkább a természetesség híve vagyok”.

Elég meglepő kijelentés ez egy olyan művésztől, aki 2020 nagy részében félelmetes marketing-szakértőnek bizonyult, mert mindegyik marketing-kampányát sikerre vitte.

Scott marketing megoldásai szellemesek és sokszínűek, kezdve a Fortnite internetes videójátékban tartott őrülten népszerű koncertjével és a McDonald’s menü-partnerséggel, a saját italmárkája, a Cacti bevezetésén át. Egy olyan kreátorra utal, akit szenvedélyesen érdekel a branding úgy személyi, mint iparági szinten.


Cége, a Cactus Jack sem annyira szigorúan zenei címke, mint inkább egy inkább egy széles körben használható kreatív gyűjtőnév, amit Scott szabadon használhat bármely projekt kapcsán, ami csak kedvére való, a gabonapelyhes dobozok testreszabásától kezdve egészen a design-ig.

Scott kreativitása elsősorban abból a vágyból táplálkozik, hogy fenntartsa a kapcsolatot a rengeteg (az Instagram alapján legalább 38 millió) rajongójával. A hagyományos marketingre Travis Scott úgy tekint csupán, mint szükségtelen korlátra, amely elválasztja szenvedélyes rajongóbázisától.

CorporationZ
Forrás: Adweek.com