Kommunikációs ügynökség szervezett kerekasztal beszélgetést a FOMO című filmről.
Csörgött a telefonom. Nagy Szandra, a Carbon Group stratégiai vezetője keresett, aki egy már akkor izgalmasnak hangzó programot vetett fel. Egy közös (magyar) filmnézést és beszélgetést ajánlott fel ügynökségük ismétlődő eseményén a Carbon Open House délutánon. Mindez játéknak tűnt elmeséléséből, a kép akkor állt össze, amikor felmentem az ügynökség weboldalára. Kompetencia, insight, szenvedély, „kémia”. Nagyjából ezt hirdeti a Carbon Group kommunikációs ügynökség.
Nem, egyáltalán nem a partnerek elszórakoztatására szánt performance-ra hívott kerekasztal címén, hanem egy olyan beszélgetésre, ahonnan felállva sokat tudtunk meg egymásról, a sokat általánosított generációs tézisekről. Dr. Veszelszki Ágnes netnyelvész, a Corvinus Egyetemről, Kalovits Gábor, a Converse márka képviselője, akik generációnként megújulnak márkaként, anélkül, hogy elvesztenék azt a hangulatot, amitől hitelesek tudnak lenni, Hartung Attila, a FOMO című film rendezője, a produkció tagjai, illetve, Papp Péter, a Carbon Group kreatívigazgatója volt az asztalnál, illetve én. És tényleg, ami jó volt: beszélgettünk.
Miről? A FOMO című magyar filmről, azért, hogy következtetéseket vonhassunk le az ügynökségek mindennapi munkájához. A fiatalok hogyan fejezik ki magukat, és márkaként milyen hangnemben érdemes velük hatékonyan kommunikálni.
A Corporation Z felületről is beszélhettem és természetesen szóba kerültek média használati szokások a film tanulságai mellett, mely gondolatok pozitívan járulhatnak hozzá a marketingesek munkájához.
Miben segíthet a FOMO című film abban, hogy a kommunikációs ügynökségek megértsék, hogy másképp kell a munkához állni, hogyha az új generációt akarják elérni?
A közös beszélgetéseinek tanulságát össze is foglalta Nagy Szandra.
Fiatalok nélkül nem megy: az hagyján, hogy valóban, figyelmesen meg kell hallgatni őket, de lehetőség szerint a tartalomkészítésbe is érdemes valamilyen szinten bevonni őket.
Érdemes a márkáknak megőrizniük a saját, önazonos hangjukat: felesleges bratyizni, mert erőltetettnek, hiteltelennek fogunk tűnni.
Nincs olyan, hogy fiatalok: nem lehet egy kalap alá venni egy korcsoportot, hiszen léteznek szubkultúrák, amik markánsan el tudnak térni egymástól. Bizony, venni kell a fáradságot és alaposan meg kell ismerni őket.
Engedd ki a kontrollt a kezedből, mint marketinges: bízd magad a fiatalokra, a megtérülés hosszú távon megvalósul.
A program őszintesége és gondolkodó hangulata hihetetlen jó érzéssel töltött el. Kiváncsian várom a CARBON OPEN HOUSE eseménysorozat következő részét, amiről a Corporation Z ismét beszámol.
A délután ismét beigazolta korábbi gondolatomat. A fiataloknak az eseményen jelenlévőkhöz hasonló inspirátorokra, mintsem influencerekre lenne szüksége.
Trunk Tamás / Corporation Z