Kevin Diller, magyar fiatal. 16 évesen döntött úgy, hogy megvalósítja elképzelését. Belevetette magát a mobiltelefon tokok témájába, és ma már maga gyártja és tervezi a tokokat. Csapatával.

16 éves voltál, amikor úgy döntöttél, elkezded kiépíteni az üzleti elképzelésedet nem mással, mint mobiltelefon tokok designolásával, gyártásával és kereskedelmével. Miben bíztál és mitől tartottál a legjobban? Hiszen bármennyire is hisz az ember az ötletében, nap mint nap meg kell küzdeni az akadályokkal.

Ugye a legelején, még mi is csak ilyen sima tokokat árultunk amit bármelyik gsm-ben lehet kapni és ugye az volt az első ötlet, hogy ezt olcsóbban adjuk, mint a többi webshop. De láttuk, hogy ez nem megy és sokkal többre lennénk képesek, ezért 2017. novemberében elindítottuk a saját tokjainkat, amit ugye már mi gyártattunk és mi nyomtattuk. Én innen jegyzem a Mobilfox tényleges indulását és igazából az egész brand ettől is lett ismert.

A mobiltokok, vagy hát nem is tudom, mi a szakszó, úgy a design és az innováció határán mozognak a legfelkapottabb szegmensben. Hogy látod a tokok jövőjét, illetve az iPhone-Android „harc” jövőjét?

Szerintem a telefontokoknak mindenképpen van jövője, mert ha már nem is arra fognak kelleni, hogy megvédjék a telefonodat, ami befog következni, hogy a telefongyártók már olyan telefonokat raknak össze amik nem törnek, de akkor is lesz piaca a tokoknak, mert az emberek mindig szeretnének valami egyedit, valamit amivel feldobják a stílusukat. A Mobilfoxnál nekünk nagyon fontos, hogy folyamatosan új designokat, új tokokat dobjunk piacra, mert ezzel maradunk folyamatosan a figyelem központjában. Például most ilyen volt a kő tokunk, amit gyakorlatilag senki nem csinál még. Az iPhone-Android harcra nem térnék ki, mert az a véleményem, hogy ha most 2019-ben veszel egy közép-magas kategóriás Samsungot, Huaweit vagy iPhonet, minddel nagyon meg leszel elégedve.

Kevin Diller, CorporationZ

Kicsit nekem Benjamin Kickz-hez hasonlítasz, a sneaker don-hoz, aki az USA-ban ugyanilyen fiatalon sneaker továbbértékesítésből lett a legsikeresebb „tini” vállalat alapító. Te viszont feltűnés mentesen élsz vele ellentétben, ami hihetetlenül szimpatikus. Nem „szálltál el” a sikerektől?

Sokat olvastam róla és igazából szerintem teljesen máshogy csináljuk az üzletet. Én teljesen benne vagyok a mindennapi teendőkben és ténylegesen én vezetem a céget, Benjamin pedig nincs benne “operational”, hanem a márka arca gyakorlatilag, amit hihetetlen jól csinál és ő csak erre koncentrál és ez nagyon be is jött neki. Azért nem szeretném az összes figyelmet magamra fókuszálni, mert úgy érzem, hogy a Mobilfox az messze nem csak én vagyok, hanem ott vannak a többiek a csapatból és szerintem ők is hozzátartoznak a Mobilfox brandhez. Az elszállás dolog valószínűleg azért nincs, mert a saját mércémen a sikeres még nagyon messze van és így még nem tartom magam annak.

Van-e víziód, mi az?

Amivel szerintem sikeres lesz a Mobilfox és amire nagyon törekszünk az az, hogy a korunkbelieknek megpróbáljuk a lehető legjobb termékeket előállítani, és persze nem mellékesen menő grafikákkal ellátni, amiket mi is hordanánk, meg persze nem mellékes, hogy a brandet is próbáljuk így alakítani. Egyébként amivel én a világpiacon is ki szeretnék tűnni majd az a nagyon szókimondó és kicsit “bolond” marketing, mert ilyet még ebben a szférában senki sem csinál.

A vállalkozó vagy inkább vállalat építő attitűd az egy vele született tehetség, vagy magába szívja az ember a környezetében? Mennyire gondolkodsz hosszú távon ebben, hiszen az életed  jelentős részét kitölti a vállalkozás szinte most 18 évesen, tehát nagyon sok időt, energiát fektetsz bele?

Szerintem a vállalkozói lét alapból egy olyan embert követel, aki ezt bírja, ezen kívül szerintem a többit a környezet adja. Pl: pénzzel való bánás, eladási képesség stb. Én 100%-ban hosszú távon gondolkozok. Semmilyen fizetést nem vettem még ki a cégből 2016-óta és nem is fogok szerintem jó ideig. Ezen felül olyan dolgokra költünk, olyan rendszereket építünk, amik csak 4-5 év múlva fogják megérni. Szerintem ez a legfontosabb dolog, ha valaki tényleg nagy céget akar építeni, hogy nem kell foglalkozni azzal, hogy most mi van, hanem azzal kell, hogy 5-10 év múlva mi lesz. Igen valóban magántanuló lettem, én erre most felraktam az egész életemet.

Mit tudsz tanácsolni bármilyen veled egykorú fiatalnak, aki szeretne a saját elképzelésének megvalósításába belevágni?

A legfontosabb dolog az ötlet/elképzelés. Ha ez tényleg jó, és te 1000 százalékosan bízol benne, akkor már csak kettő dolgod van: hihetetlen sokat dolgozni rajta és összerakni egy csapatot, akik bármilyen körülmények között menetelnek veled a cél irányába. Ha ez a kettő dolog megvan, bármit meg lehet valósítani. Csak ez a kettő dolog nagyon nehéz, vannak akik egy életet dolgoznak azon, hogy olyan embereket gyűjtsenek maguk köré, akikkel el tudják érni a céljaikat. És vannak olyanok, akik nem tudnak egy nap 14 órát dolgozni, és utána még az ágyban azon gondolkodni, hogy hogy lehetne jobban csinálni. A vállalkozás azért nem egy mézes dolog, persze mindenki csak a végeredményt nézi és nem tudja mennyi munka van mögötte.

Trunk Tamás Dablty /Corporation Z