Facebook Dating. Elindult az USA-ban a Facebook társkeresőszolgáltatása, még csak most ismerkedünk vele.
A Facebook hivatalosan is felveszi a funkcióját, amiért eredetileg létrehozták (senkinek ne legyenek illúzói, egy 19 éves egyetemista srác nem a „világot akarja összekötni”, hanem randizgatni akar a campuson).
Az azóta hosszú utat bejárt közösségi média óriás elindította társkeresőszolgáltatását az USA-ban Facebook Dating néven. A szeptember 5-től elérhető szolgáltatást korábban olyan kisebb piacokon tesztelték, mint Kanada vagy Kolumbia. Nekünk itt Európában 2020 elejéig kell várnunk rá, hogy Tinder helyett itt tudjunk baromságokat írogatni hajnal 3-kor hazafelé a buliból.
Nem lesz külön alkalmazás, Facebookon belülről lehet elérni egy külön menüpontban. Új profilt kell létrehozni hozzá, utána pedig az algoritmus elkezdni mutogatni a matcheket az érdeklődési körök, mint például kedvelt oldalak, események, ahol megjelentél, vagy bármilyen Facebookon végzett tevékenységed alapján.
Az alapbeállítás szerint idegeneket fog mutatni (100 mérföldes távolságon belül), de át lehet állítani úgy is, hogy barátok barátait is megjelenítse. Ez nem tűnik nagy dolognak, de felforgathatja a netes randizás világát.
Amikor még nem volt internet, akkor nem volt nagyon sok más lehetőség, ismerősökön keresztül ismerkedtek az emberek, ami azt jelentette, hogy általában hasonló háttérrel rendelkeztek a párok. Az „online dating” azonban elindította azt, hogy teljesen ismeretlenek találhassanak egymásra. Szociológia tanulmányok szerint ez a folyamat hosszútávon csökkentheti az egyenlőtlenségeket a különböző státuszú idegenek összehozásával.
Tuti siker lesz a Facebook Dating
Kevés esélyt látok arra, hogy ne legyen nagy siker a Facebook Dating. A felhasználókról gyűjtött adathalmaz alapján sokkal hatékonyabban tud majd az algoritmus potenciális párokat mutatni, mint más társkeresők esetében.
Itt meg kell egyébként említeni, hogy a vállalat közölte, hogy a Datingen megadott és azon keresztül létrejövő adatokat nem fogják reklámcélokra felhasználni. De azért a Facebook nem pont a személyes adatok védelméről híres.
A lépés nagyon jól jön a Facebooknak, mert bár továbbra is rengeteg ember használja a platformot, a növekedés lassul, kell valami olyan, ami több új felhasználót húz be. Olyan szempontból optimista vagyok, hogy a szolgáltatás a felhasználóknak is előnyt fog jelenti, pont a kiforrott algoritmus miatt. Oda kell figyelni azonban, hogy a potenciális negatív következményekből minél kevesebb valósuljon meg.