Erős kampányba kezdett a TikTok az USA-ban. Az itthon is népszerű applikáció az utóbbi évek legintenzívebb növekedését produkáló kínai “short video” app. A TikTok-kal egy még fiatalabb generáció érhető el, hiszen segítségével könnyebb mozgó tartalmat előállítani, mint korábban bármikor.

A tinédzserek tízmilliói között óriási népszerűségnek örvendő TikTok app – amelyben rövid, 15 másodperces videókat lehet közzétenni – szeretné tovább növelni a márka ismertségét az Egyesült Államokban is. A potenciál valóban abban rejlik, hogy az Instagramhoz és Snapchathez hasonlóan a mozgóképek terén lehetővé tették, hogy a tartalomelőállítás úgymond előre készített eszköztárral sokkal könnyebb lehet.

Hogy meggyorsítsák a növekedést és elfogadottságot is, ennek érdekében több észak-amerikai ügynökséggel is megállapodást kötöttek, olvasható az AdAge-n. Emellett céljuk az is, hogy minél inkább megkülönböztessék magukat az Instagramtól és a Snapchattől, valamint, hogy olyan szórakoztató és tartalmi platformként pozícionálják magukat, mint a YouTube. A TikTok éves globális médiaköltését 50 millió dollárra becsüli.

A TikTok a 2016-os indulása óta hatalmas növekedést ért el. Már az első év végén 100 millió felhasználóval és napi 1 milliárd videó megtekintéssel rendelkezett. 2017-ben nemzetközi vizekre eveztek, év végén felvásárolták a Musical.ly alkalmazást, ami az azt követő évben teljesen beolvadt a TikTok-ba.

A TikTok-ot az USA-ban és Angliában is támadások érték a kiskorú felhasználók személyes adatainak kezelése miatt, illetve mert az appban a felnőtt felhasználók is kapcsolatba tudnak lépni a kiskorúakkal. Februárban a TikTok-nak 5,7 millió dollár bírságot kellett fizetnie a Szövetségi Kereskedelmi Bizottságnak, mert a tavaly a TikTok-ba olvadt Musical.ly-n illegálisan tárolták a kiskorú felhasználók adatait, és a szülői kérésre sem törölték azokat. Ez persze egy csomó kérdést felvet. A TikTok azt állítja, hogy ezek a problémák már kezelve lettek, ennek ellenére Angliában is hasonló vizsgálatot indítottak nemrég a TikTok-kal szemben.

A legnagyobb sikert Indiában érte el az alkalmazás, ahol 2018 utolsó negyedévében több mint 80 millió letöltést ért el, ami egy év alatt 2557%-os növekedést jelentett.

Források: adage.com, influencermarketinghub.com
Corporation Z