Tíz éves szerződést kötött Kanye West és a Gap egy új ruhamárka, a Yeezy Gap létrehozására. 2021 elején tervezik az indulást, ekkor kerülnek majd forgalomba az új márka cuccai.

A Gap az utóbbi években identitásválságban volt, azt remélik, hogy a Kanye West-tel, mint kreatív vezetővel és divatcégével, a Yeezy-vel való együttműködéssel újra felragyoghat a szerencse csillaguk.

West tinédzserként egy Gap üzletben dolgozott, évek óta követi a márka sorsát. Egy 2015-ös interjúban például kijelentette, hogy „a Gap Steve Jobs-a, a márka kreatív igazgatója szeretne lenni”. Ez az álom most részben valóra vált.

West ezzel az együttműködéssel újra a tömegek számára készíthet ruhákat. West Yeezy márkájú termékei tudjuk nem olcsó kategóriásak, 925 dolláros férfi kardigán, 241 dolláros női pulóverek vannak a kínálatban, míg a Gapnél a farmerek és a felsők kevesebb, mint 50 dollárba kerülnek.

A Gap Inc., amely az Old Navy és a Banana Republic tulajdonosa is, újra meg szeretné határozni a helyét a ruházati iparban, ezért is fókuszál a Gap megújítására. A márka az elmúlt években nagyot zuhant, több mint 100 észak-amerikai üzlete zárt be és persze őket is súlyosan sújtotta a koronavírus járvány. A Gap azt reméli, hogy a Yeezy Gap éves szinten 1 milliárd dollárt fog elérni. A Gap brandnek tavaly 4,6 milliárd dolláros árbevétele volt.

Westnek van tapasztalata a nagy, globális ruházati cégekkel való együttműködésben, 2013 óta ugye az Adidas partnere, saját márkás termékekkel. Az itt forgalmazott Yeezy cipőkért száz dollárnál többet is elkérhetnek a másodlagos piacokon, az elmúlt évben ezek a sneakerek 1,3 milliárd dolláros eladást produkáltak.

Forrás: New York Times, fotó: Getty Images