Az utcai divat NBA mezekkel és kosárcipőkkel van telítve. Megjelent Zion Williamson, az első 2000-es születésű NBA játékos. Hogyan próbál meg napjaink egyik legjobban működő amerikai majorsport ligája, az NBA lépést tartani a legfiatalabb generációval és megnyerni őket is napról napra? Összeszedtem öt pontban.
- A ZENE és a kosárlabda kapcsolata mindig is kifejezetten erős volt, és ez manapság sem változott sokat. Éppen ezért talán nem meglepő, hogy az NBA rendezvényein csak és kizárólag az aktuálisan legmenőbb és legfelkapottabb, jellemzeően újvonalas, vagy trap előadókkal találkozhatunk a színpadon. Ezeken a fellépéséken, nem meglepően, elképesztően erős a hype és az érdeklődés a Z generáció részéről.
- A TECHNOLÓGIAI újításokban is mindig az élen járt a liga, de például tudtátok azt, hogy NBA meccset akár VR-ban is nézhettek? Ezzel olyan élményt kínálnak a konzolokon szocializálódótt rétegnek, mintha effektív a pálya szélén ülve csodálhatnátok meg egy-egy zsákolást vagy látványos hárompontost. Ezen kívül a League Pass az NBA saját felülete, amin keresztül világszerte bárhonnan élvezheted bármelyik mérkőzés streamjét.
- Mióta a Nike visszavette az NBA mezek gyártását, már nem csak a játékosoknak gyártott Signature cipők terén dominálja a ligát. Az előző gyártókhoz képest ők sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek a kreativitásra a design-ok terén. Minden egyes termékbe több kis plusz részletet rejtenek el. Ilyen komoly újítás pl. a mezek címkéjében elrejtett NIKECONNECT chip, amihez az okostelefonoddal csatlakozva egy erre feljesztett appon keresztül mindenféle személyes információkhoz juthatsz a kedvenc játékosodról vagy annak csapatáról. Akár azt is megnézheted, hogy aznap milyen zenét hallgatott bemelegítéshez. :O
- Nem mondható újkeletű dolognak, hiszen a liga már 10-20 évvel ezelőtt is nagy hangsúlyt fektetett erre, viszont igenis fontos építőeleme a fiatalokkal való kapcsolat szorosabbra fűzésének az a sok camp, edzőtábor, iskolai látogatás és jótékonykodás amit gyűjtőnéven NBA CARES PROGRAMNAK neveznek. Ezeken keresztül például olyan fiataloknak is lehetősége nyílik találkozni a kedvenceikkel, akiknek enélkül semmi esélyük nem lenne az életben.
- Az, hogy a Toronto Raptors Drake-et választotta meg a csapat Ambassadorjának, sőt mi több a rapper a csapat egyik mez designjának tervezésébe is belefolyt, tisztán mutatja, hogy az NBA tudatosan helyez fókuszt olyan VÉLEMÉNYVEZÉREKRE vagy működik velük közre, akiket a legfiatalabb generáció soraiból is rengetegen követnek vagy ismernek el és ezáltal szimpatizálnak velük. Így fokozatosan nyithatnak új fiatalok felé, akiknek az életében eddig akár nem is játszhatott különösebb szerepet a sport, a sok ismerős arc miatt viszont ők is érdeklődéssel fogják követni a liga történéseit.
Kátai Tamás / Corporation Z